Мережа магазинів електроніки «Ябко» (Фото: jabko.ua)
Лише одна мережа роздрібної торгівлі електронікою, виявлена податковою службою в ухиленні від сплати податків, недоплатила до державного бюджету близько 1 млрд грн.
Фактичний фінансовий збиток, завданий державі мережею електроників «Ябко», оцінюється приблизно в 1 млрд грн — без урахування розмитнення пристроїв. Про це у Facebook поділився Ігор Хижняк, генеральний директор Comfy, провідного продавця побутової техніки та електроніки.
Він зазначив, що голова ДФС Руслан Кравченко розкрив схему ухилення від сплати ПДВ двома технологічно-електронними мережами на загальну суму 286 млн грн із потенційними штрафами до 85 млн грн. Джерела ЗМІ вказують, що ці мережі – «Ябко» і «Яблука».
Хижняк оцінив справжні втрати, пов’язані з більшим із двох ланцюгів – Ябко.
Виходячи з його аналізу, виручка Ябко за 2024 рік потенційно може досягти 700 мільйонів доларів.
«Якби вони сплачували податок на додану вартість, як Comfy, у них була б заборгованість за минулий рік мінімум 750 млн грн ПДВ», – констатував Хижняк.
Крім того, він зазначив, що слід також розглянути мито, податок на прибуток, єдиний податок, ПДФО та військовий збір.
«Методи імпорту товарів із сірого ринку та тактика поділу бізнесу на численних фізичних осіб-підприємців фактично зводять усі корпоративні податкові зобов’язання майже до нуля», – пояснив генеральний директор Comfy.
За його оцінками, в мережі «Ябко» працює понад 1000 осіб: від 3-4 до 10 на кожну з 140 точок.
“Звичайно, мова не йде про офіційне працевлаштування. Частина цих “працівників” включає фізичних осіб-підприємців, які сприяють дробленню бізнесу та ухиляються від сплати податків. Якщо брати до уваги показники Comfy, то минулого року Ябко вніс би близько 150 млн грн податку на доходи фізичних осіб та військового збору. Загалом виходимо на цифру в 1 млрд грн податків і зборів, які держава недоотримала з цієї єдиної мережі. А це без урахування розмитнення обладнання», – підсумував Хижняк.
Інфографіка: Ігор Хижняк / Facebook
Він підкреслив: «Команді Comfy знадобилося 15 років, щоб досягти свого першого мільярда доларів продажів як прозорої організації з аудитом однієї з Великої четвірки. Натомість Yabko досяг майже мільярда доларів річних продажів лише за три роки під час повномасштабного вторгнення, розповсюджуючи обладнання через мережу одноосібних підприємців без регулятивного контролю та податкових внесків».
Раніше повідомлялося, що мережа Comfy оновила формат магазинів.