Наталія Фролова, City&Malls — як продавати дизайн та меблі у 2025 році

Генеральний директор УК City&Malls Наталія Фролова в інтерв'ю «РБК-Нерухомості» розповіла про те, як ринок товарів для дизайну та інтер'єру адаптується до поточних економічних викликів.Наталія Фролова, генеральний директор УК City&Malls Наталія Фролова, генеральний директор УК City&Malls

— Розкажіть, як сьогодні почувається ваш сегмент ринку?

— Епоха мегамолів пішла, і тепер ретейл необхідно адаптуватися до постійної конкуренції з e-commerce. Спеціалізовані торгові центри у більш вигідному становищі: вони менше залежать від пустого трафіку та спонтанних покупок. Але і цільовий трафік стало складніше наводити на майданчик і утримувати тривалий час. У таких умовах на перший план виходять компетенції та досвід команди, яка керує ТЦ. Розуміти потреби і орендарів, і покупців нам допомагає те, що під управлінням City&Malls поряд із ТЦ знаходяться бізнес-центри та об'єкти стріт-ретейлу — лише близько 442 тис. кв. м комерційних площ різних форматів. Завдяки постійному аналізу трафіку ми бачимо, як змінюються звички та витрати відвідувачів та резидентів, можемо вибудовувати довгострокові стратегії розвитку комерційних просторів, незважаючи на зростаючу швидкість соціально-економічних змін.

— Яких кроків потрібно робити, щоб залишатися затребуваним у покупців?

— Саме у грамотній адаптації до викликів часу я бачу причину того, що у нашому флагманському ретейл-проекті, Центрі дизайну та інтер'єру Expostroy, трафік за підсумками 2024 року поступово став відновлюватись і на сьогоднішній день становить у середньому 270 тис. відвідувачів щомісяця. Ми успішно пережили і пандемію, і той факт, що багато західних брендів закрили свої представництва в нашій країні, що, звичайно, ніяк не позначилося на виборі асортименту для наших покупців. Тому навіть у складні часи частка вакансії не перевищувала 5%.

Про те, що це заслуга саме команди City&Malls, говорить динаміка наповнення орендарями другого ТЦ: у березні 2024 року під наше управління перейшов центр Dekor&Mobel по сусідству з Expostroy. Нині ми працюємо над його реконцепцією, але вже можемо підбити підсумки минулого року. Коли торговельний центр перейшов під наше управління, вакантність площ складала 16%. А до кінця 2024 року цей показник знизився до 5%.

— У чому полягає стратегія управління? Як забезпечити найвищі показники для спеціалізованого торгового центру?

— Секретів ніяких немає: усі технології успішно працюють як для великих торгових центрів змішаних концепцій, так спеціалізованих. Наприклад, наш Центр дизайну та інтер'єру завжди мав стабільний попит серед покупців — цілі покоління дизайнерів інтер'єрів та фахівців з ремонту тут купували все необхідне, незважаючи на всі труднощі.

Відхід західних брендів не вплинув на асортимент продукції — наша цільова аудиторія знає, що в Expostroy завжди можна знайти товари західних виробників, питання полягає лише в часі їх доставки. Але виключно торгова функція – це лише половина успіху.

— Тобто, ви пропонуєте клієнтам якісь додаткові опції.

— Важливою складовою продукту клієнтський сервіс. Наприклад, на сьогоднішній день у наших орендарів практично нульовий рівень рекламації, що наочно демонструє якість товарів та високий рівень роботи резидентів.

Наше завдання полягало в тому, щоб зробити Expostroy не просто спеціалізованим торговим центром, а повноцінним майданчиком для обміну досвідом, створити співтовариство професіоналів та покупців. Під цю мету ще в 2018 році в Expostroy було відкрито лаундж-зону площею 350 кв. м — простір для спілкування дизайнерів та архітекторів, заходів та відпочинку. Для плідної роботи дизайнерів із клієнтами виділено спеціально обладнаний Центр дизайну та ремонту. Минулого року було відкрито Лабораторію ремонту, де можна наочно побачити, як вибір оздоблювальних матеріалів впливає на чорнову підготовку стін, вартість робіт та можливості для економії.

Центр дизайну та інтер'єру ExpostroyЦентр дизайну та інтер'єру ExpostroyЦентр дизайну та інтер'єру ExpostroyЦентр дизайну та інтер'єру ExpostroyЦентр дизайну та інтер'єру ExpostroyЦентр дизайну та інтер'єру Expostroy

– Це все активності офлайн. А що робиться для просування Expostroy та асортименту орендарів в онлайні? І ширше – які нові технології ви застосовуєте у маркетингу ТЦ та в управлінні?

— Дизайн інтер'єрів — дуже вдячна тема онлайн. Усі люблять красиві фотографії будинків та квартир. Але ми тут йдемо набагато далі за умовний «Пінтерест». По всіх каналах в онлайні ми намагаємося багато розповідати про матеріали, традиції декору та показувати вдалі і, головне, прикладні рішення, які можуть бути корисними та застосовними в інтер'єрах під різний бюджет.

Щодо застосування нових технологій ми запустили VR-зал. У ньому кожен покупець може збудувати планування майбутньої квартири, а також в режимі реального часу вносити необхідні зміни. Таке рішення значно полегшує комунікацію дизайнера із замовником та дозволяє візуалізувати ті побажання клієнта, про які він може і не розповісти. Ефект від застосування VR-технології може досягати 30% економії на проектуванні інтер'єру та ремонті.

— Кілька років тому, коли було оголошено міжнародні санкції, у всіх були побоювання, що якісь товари можуть зникнути з ринку. Як ця проблема вирішується, чи працює імпортозаміщення?

— 2022 року ми зіткнулися із серйозними викликами, пов'язаними зі змінами у логістиці та необхідністю пошуку нових систем оплати. Однак обсяги поставок у наших орендарів були меншими, ніж у гіпермаркетів DIY, що дозволило їм зберегти в асортименті європейські та американські бренди. Тим не менш, ці труднощі призвели до значного зростання цін, яке на сьогоднішній день становить приблизно 30-40% порівняно з 2022 роком.

Частка імпорту нашої галузі варіюється в залежності від груп товарів. Наприклад, у сегментах дверей, покриття для підлоги і корпусних меблів стали популярні російські виробництва, які на сьогоднішній день є серйозною конкуренцією європейським брендам. Основною складністю залишався пошук аналогів для комплектуючих, таких як фурнітура, петлі. Однак російські виробники або знайшли підходящі матеріали у китайських фабрик, або налагодили постачання з Європи альтернативними шляхами. Крім того, ми спостерігаємо значний прогрес у галузі предметного дизайну.

— Які тенденції у дизайні зараз актуальні? Чи змінилися уподобання споживачів за минулі два роки?

— Важливо розуміти, що тенденції в дизайні та уподобання в інтер'єрі — різні речі. У дизайні актуальні такі прийоми, як колорблок, спостерігається повернення бруталізму та інтерес до сюрреалізму. Яскраві акценти присутні, проте вони найчастіше представлені у вигляді предметів інтер'єру або декору. Мистецтво в інтер'єрі продовжує залишатися одним із основних трендів останніх років.

— Поділіться вашими планами найближчим часом.

— Ми не зупиняємось на досягнутому. Цього року у нас заплановано реалізацію різноманітних проектів, включаючи розвиток лаундж-зон для дизайнерів, колаборації з музеями та художніми галереями. Ми також продовжимо вдосконалювати інфраструктуру як для клієнтів Expostroy, так і для резидентів, що є, безумовно, ключовим аспектом нашої діяльності.

Крім того, ми зосереджені на впровадженні інноваційних підходів, створенні комфортного та функціонального робочого середовища, встановленні стратегічних партнерств із провідними виробниками. Такий комплексний підхід дозволить нам зміцнити позиції на ринку та забезпечити нашим партнерам та клієнтам максимально комфортні умови.

Sourse: realty.rbc.ru

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *