“РБК-Нерухомість” пояснює, які документи потрібно підготувати тим, хто планує продавати квартиру
Збір документів – важливий та відповідальний етап підготовки під час продажу квартири. Повний пакет документів дозволить уникнути проблем та провести операцію швидко. Розповідаємо, які документи потрібно зібрати на продаж квартири.
Паспорт
Для укладання угоди насамперед знадобиться документ, що засвідчує особу продавця чи його уповноваженого представника. Якщо кілька власників, то паспорт знадобиться від кожного. Іноземцям необхідно надати переклад паспорта, завірений нотаріусом, або посвідка на проживання.
Правовстановлюючий документ
Тут йдеться про будь-який документ, на підставі якого зареєстровано право власності на нерухомість. Якщо квартира була куплена, то буде потрібний попередній договір купівлі-продажу, якщо житло приватизували — договір приватизації. У разі, коли житло було отримано у подарунок, знадобиться дарча, а якщо нерухомість була отримана у спадок – довідка про право на спадщину.
Витяг з ЄДРН
Витяг з Єдиного державного реєстру нерухомості (ЄДРН) замінює собою свідоцтво про право власності. За допомогою цієї виписки потенційний покупець може дізнатися про всі обтяження, які можуть бути на нерухомості.
Виписка з ЄДРН: на що звернути увагу і що має насторожити Нерухомість
Технічний паспорт
Техпаспорт дозволяє покупцеві отримати:
- основну інформацію про будинок: адресу, рік побудови, поверховість;
- основну інформацію про приміщення: площу, кількість кімнат, висоту стель;
- поверховий план – схему приміщень та основних елементів: стін, дверей, сантехніки;
- експлікацію – характеристики кожного приміщення у квартирі.
Як отримати витяг з ЄДРН про об'єкт нерухомості. Інструкція Нерухомість
Нотаріальна довіреність
Потрібно в тому випадку, якщо власник нерухомості з якоїсь причини не може особисто брати участь в угоді. У довіреності прописуються паспортні дані уповноваженого представника, перелік його прав, адреса квартири, дата складання документа. Довіреною особою може бути будь-який дієздатний повнолітній громадянин. Документ потрібно засвідчувати нотаріально.
Довіреність на продаж квартири: як оформити і яку нерухомість
Довідка про склад сім'ї
Виписка дозволить покупцеві переконатися, що квартира «чиста» і в ній ніхто не прописаний. Такий документ можна отримати у відділеннях офісів МФЦ, керуючих компаніях (КК) чи ТСЖ.
Як правильно скласти та укласти договір купівлі-продажу квартири Нерухомість
Якщо квартира перебуває у спільній частковій власності
При продажу пайової власності у співвласників є пріоритетне право купівлі. І щоб угода надалі не була оскаржена, продавець частки повинен повідомити співвласників про продаж нерухомості, співвласники відповідно повинні відмовитися від придбання такої нерухомості.
Якщо квартира придбана у шлюбі
Все майно, яке було придбано подружжям у шлюбі, вважається спільно нажитим і належить їм у рівних частках (ст. 34 Сімейного кодексу). Продаж спільно нажитого майна не рекомендований без згоди другого чоловіка. Тобто, якщо мова про продаж квартири, буде потрібна нотаріально завірена згода на угоду одного з подружжя. Винятком є нерухомість, придбана до шлюбу, а також подароване або успадковане майно.
Все про податок на майно фізосіб у 2025 році: коли та скільки платити Нерухомість
Якщо квартира чи частка у ній належать неповнолітньому
На проведення угоди з житлом, що належить неповнолітньому, необхідна згода органів опіки та піклування. Опіка стежить за тим, щоб дитина не залишилася без місця проживання, і щоб умови на новому місці були не гіршими, ніж на старому. Якщо опіка визнає, що житлові умови неповнолітнього погіршаться, то угода не буде схвалена.
Якщо дитина не досягла 14-річного віку, то додатково можуть знадобитися:
- паспорт офіційного представника чи опікуна;
- документ, що підтверджує повноваження представника;
- свідоцтво про народження дитини;
- дозвіл органів опіки на розпорядження майном.
Як продати частку в квартирі або всю квартиру в частковій власності Нерухомість
Які додаткові документи можуть знадобитися
Для продажу квартири у деяких випадках потрібні додаткові документи. Вони знижують ризики угоди і прискорюють процес прийняття рішення покупцем.
Власника можуть попросити надати довідку про те, що він не перебуває на обліку в психоневрологічному та наркологічному диспансерах.
Багато покупців хочуть бути впевнені, що продавець не має заборгованостей за комунальні послуги. Для цього потрібна виписка про стан особового рахунку, яку можна отримати в МФЦ, ТСЖ, компанії, що управляє, а також на порталі держпослуг.
Також варто наперед замовити довідку про відсутність боргу з податків на майно. Такий документ запитується у податковій інспекції за місцем реєстрації власника.
Держмито за реєстрацію права власності: як і скільки платити Нерухомість
Sourse: realty.rbc.ru