Мертвий павук, виявлений у буханці хліба, шматок скла в курячій грудці та великий шматок металу, знайдений у шоколадному печиві, є одними із сторонніх предметів, знайдених у непридатній їжі.
Управління з безпеки харчових продуктів Ірландії (FSAI) показало, що минулого року його консультаційна лінія отримала загалом 8596 скарг і запитів.
FSAI повідомила, що у 2024 році було 4996 скарг від споживачів, що на 13,7% більше порівняно з 4395 скаргами у 2023 році.
З 4996 скарг у 2024 році 32 відсотки стосувалися непридатної їжі, а 29 відсотків — підозри на харчове отруєння.
Цифри відображають загальну тенденцію до зростання за останнє десятиліття.
У FSAI заявили, що всі скарги розглядалися та розслідувалися харчовими інспекторами по всій країні.
У 2024 році найчастіше повідомляли про непридатну їжу, тобто їжу, небезпечну для споживання.
До непридатних харчових продуктів відноситься також забруднення сторонніми предметами.
- Великий шматок гуми в протеїновому батончику
- Мертвий павук у буханці чорного хліба
- Шматочок скла в курячій грудці
- Пачка мюслі, повна опаришів
- Зубочистка в пакеті від чіпсів
- Металева шпилька в розфасованих креветках
- Шматок пластику в молочному коктейлі
- Металевий цвях у їжі на винос
- Равлик в ящику з-під винограду
- Жива комаха в мисці буріто
- Великий шматок металу в шоколадному печиві
Сторонні предмети в харчових продуктах, як правило, повідомляють про пластик, комах/павуків, волоски, скло, метал і каміння.
Приклади деяких скарг включають великий шматок гуми в білковому батончику; мертвий павук у буханці чорного хліба; шматочок скла в курячу грудку; пачка мюслі, повна опаришів; зубочистка в пакеті від чіпсів; металева шпилька в розфасованих креветках; шматочок пластику в молочному коктейлі; металевий цвях у їжі на винос; равлик в ящику з-під винограду; жива комаха в мисці буріто; і великий шматок металу в шоколадному печиві.
Інші скарги щодо непридатної їжі вказували на недоварене м’ясо, їжу, яку подають охолодженою, коли вона повинна бути гарячою, і їжу з «неприємним» смаком або запахом.
Друга категорія за частотою повідомлень стосувалася повідомлень про підозру на харчове отруєння, що становило 29 відсотків від загальної кількості скарг у 2024 році.
Це стало збільшенням порівняно з 23,3 відсотками скарг на харчові отруєння у 2023 році.
Третя категорія, про яку найчастіше повідомляли, пов’язана з поганими стандартами гігієни: повідомлення про гризунів, помічених на підприємствах; персонал не має відповідного одягу; недотримання правил особистої гігієни, коли персонал відкрито кашляє та чхає; персонал не миє руки та працює з їжею та грошима в однакових рукавичках; надмірна кількість мух і комах на харчових підприємствах; загальна неприбраність приміщень; їжа неправильно зберігається з недостатньо холодними холодильниками та морозильниками; їжа зберігається в ящиках на підлозі.
Розподіл усіх скарг включав 1597 скарг на непридатну їжу; 1449 з підозрою на харчове отруєння; 1 289 для гігієнічних норм, 169 для маркування; 156 підпадають під «інші»; 155 для інформації про алергени; та 81 скарга щодо незареєстрованого харчового бізнесу.
Грег Демпсі, виконавчий директор FSAI, підкреслив важливість подання скарг до FSAI, щоб можна було вирішити будь-які проблеми з безпекою харчових продуктів.
Він сказав: «Ми вітаємо споживачів і харчові підприємства, які звертаються до нас через нашу консультативну лінію.
«Люди, які повідомляють про невідповідну та небезпечну їжу та практику, є життєво важливими і є важливим компонентом, який підтримує роботу харчової інспекції для забезпечення найвищих стандартів і якості в харчовому ланцюгу.
«Збільшення кількості скарг на консультаційну лінію з року в рік відображає зростання обізнаності споживачів щодо важливості безпеки харчових продуктів, а також демонструє їх підхід нульової толерантності до низьких стандартів безпеки харчових продуктів і гігієни в харчових продуктах і в харчових приміщеннях.
«Підприємства харчової промисловості мають юридичне зобов’язання надавати безпечні харчові продукти, і дуже важливо, щоб підприємства харчової промисловості завжди дотримувались законодавства.
«Консультаційна лінія FSAI, яка підтримується комплексним веб-сайтом і навчальним порталом, є важливими ресурсами для харчової промисловості, і ми заохочуємо всіх операторів харчового бізнесу скористатися цими безкоштовними та доступними інструментами».
Sourse: breakingnews.ie