Airbus завершив угоду про придбання деяких активів у Spirit AeroSystems, повідомили обидві компанії в понеділок, завершивши важливу частину трансатлантичного поділу постачальника, що бореться, з американським конкурентом Boeing.
Угода означає, що європейський виробник літаків візьме на себе частину діяльності Spirit AeroSystems у Белфасті, яка виготовляє крила з вуглецевого волокна для A220.
Минулого року Boeing погодився викупити Spirit AeroSystems через два десятиліття після виділення за 4,7 мільярда доларів (4,1 мільярда євро) в акції, тоді як Airbus перебрався на свою збиткову діяльність, зосереджену на Європі.
Безпрецедентне рішення конкуруючих гігантів літакобудування запобігти краху найбільшого у світі незалежного постачальника аероконструкцій відбулося після багаторічного фінансового тиску на Spirit, який різко перевищив недавню кризу Boeing 737 MAX.
Іншим заводом, залученим до передачі Airbus, є Кінстон, Північна Кароліна, де Spirit виготовляє важливу частину фюзеляжу A350. Також включено певну діяльність у Марокко та Франції.
Airbus заявив, що також придбає виробництво компонентів крил для реактивних літаків A320 і A350 у Прествіку, Шотландія.
Згідно з угодою, Airbus отримає компенсацію за взяття на себе збиткову виробничу роботу шляхом виплати від Spirit 439 мільйонів доларів, хоча це менше, ніж 559 мільйонів доларів, які спочатку планувалися через зміни в масштабі угоди.
Однак обидві компанії заявили, що очікують завершення складної тристоронньої угоди в третьому кварталі, а не в середині року, як зазначалося раніше.
Airbus тим часом надасть Spirit нові безвідсоткові кредитні лінії на 200 мільйонів доларів, повідомили компанії.
Ця угода залишає знак питання щодо частини історичного колишнього заводу Short Brothers у Белфасті, найбільшого виробничого роботодавця на Півночі, який був проданий спочатку канадській Bombardier, потім Spirit, а тепер Airbus.
Найбільша британська профспілка Unite закликала британський уряд запобігти згортанню організації Spirit, яка налічує 2600 людей у Північній Ірландії.
Spirit сказав, що Airbus придбає виробництво крил A220 у Белфасті. Якщо відповідного покупця не буде знайдено, Airbus також візьме на себе виробництво середньофюзеляжного A220.
Окрім постачання Airbus, підприємство Spirit у Белфасті виготовляє деталі для приватних літаків Bombardier і виконує роботи в оборонній та космічній сферах. У 2023 році він втратив 338 мільйонів доларів.
World Airbus звільнить 2500 на тлі спроби розвернутися… Докладніше
Листи, надіслані цього місяця співробітникам від виконавчого директора Boeing Commercial Airplanes Стефані Поуп і виконавчого директора Spirit Пета Шанахана, свідчать про те, що деякі роботи, не пов’язані з Airbus, у Белфасті можуть за замовчуванням перейти до Boeing, якщо не буде знайдено альтернатив.
Рішення продовжити плани з демонтажу Spirit і зміцнити його виробничі лінії прийшло в той момент, коли Boeing нарощує виробництво дійної корови 737 Max після низки криз, які негативно вплинули на виробництво.
Компанія Spirit Aero, яка виробляє фюзеляж для Max, минулого року висловила сумніви щодо своєї здатності продовжувати свою діяльність, отримуючи фінансову допомогу від обох виробників літаків.
На початку цього місяця фінансовий директор Airbus Томас Топфер повідомив акціонерам, що компанія очікує завершити угоду зі Spirit до кінця квітня та офіційно закрити угоду до 30 червня.
Sourse: breakingnews.ie