Ryanair погрожує скасувати величезне замовлення на Boeing, якщо мита Трампа підвищать ціни

Ryanair пригрозив скасувати замовлення на сотні літаків Boeing, якщо тарифна війна, яку очолюють США, призведе до суттєвого зростання цін, і заявив, що може розглянути альтернативних постачальників, зокрема китайського виробника літаків COMAC.

Погроза з боку найбільшого європейського лоукост-перевізника та одного з найбільших клієнтів Boeing стала останньою ознакою потенційної реорганізації світової аерокосмічної галузі, якщо президент США Трамп не звільнить цей сектор від своїх тарифних планів.

Але оскільки COMAC ще не сертифікована в Європі, а головний конкурент Boeing, Airbus, заявляє, що її авіакомпанія розпродана до кінця десятиліття, Ryanair може бути важко виконати свою погрозу, повідомило одне джерело в галузі.

У листі до високопоставленого законодавця США головний виконавчий директор Ryanair Майкл О'Лірі заявив, що тарифи Трампа можуть поставити під загрозу 330 літаків Boeing 737 MAX, замовлених його авіакомпанією, ціна яких перевищує 30 мільярдів доларів (26,5 мільярда євро).

«Якщо уряд США продовжить свій непродуманий план запровадження тарифів, і якщо ці тарифи суттєво вплинуть на ціну експорту літаків Boeing до Європи, то ми, безумовно, переглянемо як наші поточні замовлення на Boeing, так і можливість розміщення цих замовлень в інших місцях», – сказав О’Лірі.

Лист, з яким ознайомилося агентство Reuters, був відповіддю на попередження члена Палати представників США Раджі Крішнамурті, демократа від штату Іллінойс, щодо наслідків для безпеки виконання Ryanair попередньої пропозиції розглянути можливість видання наказу COMAC.

Boeing не був одразу доступний для коментарів.

Зміна тону

Погроза скасувати замовлення ознаменувала посилення тону з боку О'Лірі, який у квітні погрожував затримати поставки. У березні він заявив, що керівництво Boeing приватно висловлювало впевненість у тому, що літаки будуть звільнені від тарифів Трампа.

Джерела в авіаційній промисловості повідомляють, що контракти Boeing та Airbus не містять жодних положень про тарифи, оскільки галузь десятиліттями працювала без них. Тарифи набувають чинності лише після переходу права власності на літак до авіакомпанії-покупця та завершення дії контракту.

За словами джерел, більшість контрактів на купівлю літаків містять пункт, який вимагає від усіх сторін сплати власних податків, без прямої згадки про тарифи. Однак, як повідомляється, багато аерокосмічних компаній переглядають формулювання контрактів для майбутніх угод, припускаючи, що торговельна турбулентність триватиме ще деякий час.

За словами джерел у галузі, коментарі О'Лірі в листі можуть частково бути тактичним втручанням напередодні періоду потенційно складних переговорів з Boeing за лаштунками.

Враховуючи Китай

У листі О'Лірі зазначив, що дублінська авіакомпанія не вела жодних переговорів з COMAC щодо закупівлі літаків приблизно з 2011 року, але що вона «звичайно» розгляне це питання, якщо вони будуть на 10-20 відсотків дешевшими за головного конкурента Boeing, Airbus.

Airbus, єдиний конкурент Boeing у сфері великих узкопрохідних літаків, що наразі сертифіковані в Європі, неодноразово заявляв, що його ліміти розпродані до кінця десятиліття.

Жодна західна авіакомпанія не купувала літаки COMAC. Китайська компанія подала заявку на сертифікацію свого реактивного літака C919 у Європі, але не у Сполучених Штатах.

Літак C919 має близько 150 місць або до 190 у щільному компонуванні, що менше, ніж літаки Boeing, які зараз літає Ryanair, та MAX 10, які складають більшість замовлених літаків, що можуть вмістити до 230 осіб.

Погроза Ryanair з'явилася на тлі того, що Boeing прагне перепродати потенційно десятки літаків, заблокованих у Китаї через тарифи, після репатріації третього літака до Сполучених Штатів у протистоянні з поставками, яке викликало посилення критики Пекіна з боку Трампа.

Аналітики кажуть, що авіакомпанії рідко скасовують контракти на літаки, щоб не затримувати поставку, через невелику кількість постачальників та ризик повернення в кінець черги на отримання вантажів, що сповільнить зростання.

А спроби авіакомпаній розірвати контракти зазвичай зустрічають опір виробників літаків, які можуть посилатися на перелік виправданих факторів, таких як затримки в ланцюжку поставок, згідно з галузевими джерелами та попередніми судовими документами.

Sourse: breakingnews.ie

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *