
З початком літнього сезону багатьох росіян турбує питання, як зробити недорогий та якісний ремонт у себе в заміському будинку чи міській квартирі. Як вибрати сумлінного підрядника для ремонту, адже подібні послуги пропонують сотні організацій та приватних осіб.
Чим зазвичай керується замовник, вибираючи підрядника для будівництва чи ремонту? Чи чув він (замовник) про дотримання будівельного циклу та СНІП (будівельні норми та правила)? Вважаємо, що, звісно, дещо чув, але у поданні більшості ці поняття зараховуються до області великого домобудівництва. Коли ж мова йде про будівництво заміського будинку або про ремонт квартири, де все на вигляд просто і навіть можна зробити щось своїми руками, вникати в СНІП ніхто не бажає.
Ось і марно. Виходить, що підрядника або, що простіше, бригаду будівельників вибирають, виходячи з запропонованої ціни, оперуючи таким суто російським словотвором, як «євроремонт». Під ним замовники мають на увазі, насамперед, якість виконуваних робіт, а робітники – імпортні або зроблені в Росії за зарубіжною технологією будівельні матеріали.
То що таке євроремонт? У будівельній індустрії таке поняття чи визначення відсутнє. Мало хто з нас знає, що СНІП, наприклад, має на увазі три рівні обробки приміщень: просту, коли треба «накидати і розрівняти», покращену, де рівні стіни та стеля не передбачаються і високоякісну – з чітко визначеними вимогами до оздоблення. Бажаючи зробити якісний та недорогий ремонт, замовник, тим не менш, має на увазі обробку тільки високоякісну.
Довговічне і добре виконане оздоблення нагадує листковий пиріг з різних матеріалів, покладених у певному порядку та в необхідних пропорціях, та до того ж ідеально рівно. Що ж відбувається насправді? У ході ремонту основні витрати йдуть на приховані роботи, які на зовнішньому вигляді ніяк не відбиваються. Допущена при цьому халтура спочатку замовнику буде непомітна. Тому дотримуватись технологічного циклу підряднику не вигідно.
При цьому халтурників мало турбує. Для зниження ціни і залучення клієнтів багато будівельних фірм змахнуть не здригнувся рукою половину технологічного циклу, не повідомивши замовника. Бувають випадки простого обману – адже роботи приховані. А коли кахель почне відвалюватись або стіна промерзати, на всі питання знайдуть виправдання своєї непричетності: будинок сідає, плитка бракована, гіпсокартон завжди тріскається, тиск води в магістралі підскочив тощо. і т.п. Халтурникам не позичати фантазії.
Щоб залучити клієнта низькими цінами, недобросовісні фірми готові навіть замінити у кошторисі високоякісну обробку на покращену з усіма негативними наслідками, що випливають для замовника.
Що у такій ситуації робить замовник робіт? Зазвичай з недоробками та огріхами мириться, вважаючи, що виграв у ціні. Цей «недорогий» ремонт насправді йому коштував досить дорого, оскільки він заплатив за невиконану роботу та виправлення допущених помилок. Іншого замовника взагалі обдурили. Неякісна робота оплачена ним за завищеною ціною.
Буває, що за низьку якість будівельних та ремонтних робіт і запитати нема кого. Теоретично на місці за перевірку якості виконаних робіт повинен відповідати виконроб, але на практиці вона на совісті простого робітника.
Подібний спрощений підхід до недорогого будівництва та ремонту веде до заохочення некваліфікованої праці, розбещує будівельників та розширює кількість халтурників. Вони вже відвикли від сумлінної роботи і безсовісно користуються тим, що їхній ринок величезний і люди, які готові викласти за обман свої гроші, завжди знайдуться.



