АТ “Укрзалізниця” у кінці червня зареєструвала в Польщі компанію під назвою Ukrainian Railways Cargo Poland про це стало відомо з даних з відкритого реєстру. Укрзалізниця створює власну компанію-перевізника на території Європейського Союзу, щоб до кінця поточного року вже надавати послуги українським вантажовідправникам. Це рішення обумовлено неготовністю європейських залізничних компаній збільшити обсяг перевезень українських вантажів.
Згідно з rejestr.io, дата реєстрації — 30 червня 2023 року. Сума уставного капіталу — 5 тис. злотих (приблизно 45,5 тис. грн). Компанія належить АТ “Укрзалізниця”. Офіс товариства розташований у Варшаві. Членом правління є Михайло Пластун.
Про плани щодо відкриття логістичної компанії в Польщі в Укрзалізниці оголосили у лютому 2023 року. Голова правління УЗ Олександр Камишін заявив, що АТ «Укрзалізниця» піде шляхом створення власної компанії-перевізника на території Європейського Союзу та до кінця поточного року планує уже надавати послуги українським вантажовідправникам.
«До кінця цього року у вас з’явиться можливість їхати європейською стороною з перевізником, який називається Укрзалізниця. Ми піднімаємо там свого перевізника. Піднімаємо там свій парк локомотивів, вагонів. Вже у нас з’явилися перші нові вагони на вузькій колії. І у вас з’явиться цього року вже можливість вперше виїхати з Укрзалізницею, з нашими стандартами якості роботи», – заявив Олександр Камишін.
Рішення він пояснив тим, що «іноземні перевізники не вмотивовані везти більше».
«Іншого рішення для себе ми не знайшли. Ми пробували щодня, щотижня, щомісяця активно працювати з нашими сусідами, партнерами. Ми побачили, що у них немає мотивації везти більше. Коли ми це зрозуміли, то спробували зробити СП (спільне підприємство – ред.) з двома компаніями. Ми побачили, що у них немає мотивації робити з нами СП. Ми зрозуміли, що нам треба йти самим, самим пробивати дорогу. І ми зробимо, – розповів очільник УЗ. – Це довгий шлях і ми в ньому пройдемо все: від спочатку надання наших вагонів іншим перевізникам до отримання своєї ліцензії, до повноцінного свого перевізника».
Він відмітив, що в першу чергу, УЗ надаватиме свої вагони за кордоном «лише державним компаніям і стратегічним вантажам». «Далі, з розширенням парку, будемо давати можливість й іншим. Але як перевізник ми зможемо працювати з усіма», – сказав він.
На початку червня заступник директора департаменту комерційної роботи УЗ Валерій Ткачов розказав, що компанія до кінця року зареєструє експедиторську фірму для виходу на ринки Європейського Союзу. Першою країною роботи нової компанії від УЗ стане Польща. Також вивчається питання про вихід з аналогічною послугою у Словаччину та Угорщину.
В “одному вікні” вантажовідправники зможуть придбати комплексну експедиторську послугу з перевезення вантажів і територією України, і країнами ЄС. Рішення про створення компанії вже схвалено на рівні наглядової ради і правління УЗ. Триває робота з реєстрації компанії нерезидента та оформлення пакета дозвільних документів.
23 червня стало відомо, що Укрзалізниця вперше отримає гранти Євросоюзу на реалізацію залізничних проєктів. Укрзалізниця анонсувала перші проєкти в рамках європейської програми Connecting Europe Facility (механізм сполучення Європи), доступ до якої Україна отримала на початку червня. Вони передбачають розвиток залізничної інфраструктури в пунктах пропуску на кордоні.
“Це вперше в історії, коли ЄС безповоротно виділяє кошти на реалізацію залізничних проєктів в Україні”, – сказав з цього приводу голова правління УЗ Євген Лященко.
Гроші підуть на розвиток найперспективніших переходів з країнами Євросоюзу:
- кордон з Польщею: Ягодин – Дорогуськ і Мостиська ІІ – Медика;
- кордон з Угорщиною/Словаччиною: Чоп-Чєрна-над-Тисою/Захонь (інтермодальний термінал та інфраструктура на станції Чоп);
- кордон з Румунією: Вадул – Сірет та Глибока – Буковинська (реконструкція станційних колій 1435 мм).
Перші проєкти на участь у конкурсі Україна відправляла разом із країнами-сусідами, тому був зроблений акцент саме на розвиток західних переходів. Наступні заявки Україна подаватиме у вересні самостійно.
- “У планах — розвиток залізничних коридорів TEN-Т з євроколією 1435 мм для розвитку вантажного та пасажирського сполучення з Євросоюзом”, – сказав директор департаменту стратегії та трансформації Укрзалізниці Олег Яковенко.
Як раніше повідомляв Інформатор, Укрзалізниця призначила Інтерсіті+ №720/719 за маршрутом Київ — Харків. Це один із найбільш популярних і завантажених напрямків. Він отримає тимчасовий нічний рейс швидкісним Hyundai Rotem.