Заробіток в інтернеті – один з найактуальніших запитів в пошукових системах на сьогодні. Так, працювати вдома і отримувати за це хороші гроші, досить приваблива перспектива, але спеціалізацій, що дозволяють повноцінно відчути кошти в кишені, не так вже й багато. Одна з найдоступніших професій-копірайтер. Хоча писати тексти дано і не всім, але навчитися це робити куди простіше, ніж зануритися в верстку сайтів або займатися програмуванням.
Копірайтер завжди пов’язаний з рекламою або PR. Навіть якщо пише в інформаційному стилі. Його тексти спрямовані на продаж, підвищення лояльності до бренду, створення позитивного образу тощо. В іншому випадку це журналістика або літературна творчість.
Список навичок, якими бажано володіти копірайтеру
Копірайтери працюють з текстами різного типу і для різних галузей, наприклад, представляючи послуги діджитал агентства. Вони можуть писати статті для блогу, веб-сайту, рекламні тексти, описи товарів, технічну документацію, соціальні медіа публікації та багато іншого. Тому широкий спектр навичок допомагає їм ефективно працювати над різноманітними завданнями.
Що потрібно вміти для якісної роботи з текстами, а зокрема, які навички повинен мати рекламний копірайтер:
- вільне володіння мовою: відмінне розуміння граматики, правопису, стилістики та структури мови — основа для створення якісних текстів;
- креативність: копірайтер повинен генерувати нові ідеї та оригінальний якісний контент відповідно до технічного завдання;
- аналітичність: здатність досліджувати та аналізувати інформацію для створення контенту, який відповідає потребам цільової аудиторії;
- здатність до дослідження: копірайтер має бути готовим швидко освоювати нові теми та досліджувати їх;
- SEO-знання: розуміння основ оптимізації для пошукових систем допомагає створювати контент, який вище ранжується на сторінках у пошукових результатах Google;
- базові знання маркетингу: копірайтер має знати, як використовувати маркетингові інструменти, щоб текст був ефективним;
- вміння оцінювати ефективність контенту: відстеження та аналіз результатів своєї роботи — це можливість поліпшити свій результат у майбутньому;
- робота з соціальними медіа: розуміння принципів взаємодії з аудиторією в соціальних медіа — це важливий елемент, щоб залучати користувачів;
- ефективне планування та управління часом: копірайтер повинен вміти планувати свою роботу і дотримуватися термінів виконання завдань, щоб вкластися в дедлайн;
- здатність працювати в команді: іноді копірайтери працюють з маркетинговими фахівцями, тому спільна робота і комунікація — важливий скіл;
- уміння розуміти емоції: розпізнавання та вміння враховувати емоції аудиторії знадобиться для створення більш ефективного зв’язку з брендом;
- адаптація до змін: сфера копірайтингу постійно змінюється через технологічний розвиток і зміни в алгоритмах пошукових систем. Різні навички дають можливість копірайтерам швидко адаптуватися до нових вимог і тенденцій.
Чи можна працювати копірайтером без освіти? Так. Хоч освіта і дає базові знання, але це вміння, яке можна опанувати самостійно, читаючи книжки та статті про копірайтинг і практикуючись у написанні різних видів текстового контенту.
Однак деякі компанії під час пошуку орієнтуються саме на наявність освіти, причому необов’язково філологічної: в окремих випадках потрібне розуміння специфіки тієї чи іншої сфери діяльності, тому компанії можуть шукати, наприклад, копірайтера з медичною освітою.
Копірайтер-бінго
Що повинен знати копірайтер про тему, на яку він пише?
В ідеалі копірайтер має бути експертом у тій галузі, про яку він пише. Але на практиці це не завжди можливо.
Що входить у роботу копірайтера над темою:
- аналіз цільової аудиторії. Копірайтер повинен розуміти, для кого він пише, щоб текст був ефективним;
- визначення цілей і завдань контенту. Копірайтер має знати роль контенту (інформувати, переконувати чи розважати) і відповідно адаптувати свій підхід;
- дослідження теми. Копірайтер має зібрати всю необхідну інформацію, щоб текст був інформативним і актуальним;
- моніторинг актуальності та трендів. Важливо стежити за актуальними подіями та трендами в галузі теми, адже це впливає на релевантність контенту;
- аналіз конкурентів. Потрібно аналізувати конкурентів та їхній контент на тему, щоб зрозуміти, що вже було сказано і як внести новизну.
Унікальність тексту — як знайти золоту середину?
100% унікальність — важлива умова, яку насамперед копірайтери зустрічають у ТЗ на текст. Але наскільки виправдана суворість подібних вимог? Звичайно, унікальний текст просто необхідний для наповнення сторінок, тим паче коли ви взялися за просування сайту в Google. Але чи варто вимагати саме 100%?
Кілька важливих зауважень:
- жоден інструмент оцінки унікальності не повторює достеменно методику Google, з якою він підходить до оцінки унікальності вашого контенту. Ви можете використовувати їх для орієнтиру, але не як гарантію, що пошукова система буде думати такими ж числовими значеннями унікальності та плагіату, що і якийсь конкретний інструмент;
- 100% унікальність може бути недоступною для безлічі ніш. Наприклад, досягти її нереально при написанні технічних текстів, переповнених термінологією. Медична ніша з описом симптоматики захворювань також може викликати труднощі. Часто копірайтери, аби задовільнити вимоги, сильно перекручують написане, що робить текст непрофесійним, важким для сприйняття й іноді навіть смішним. Складаючи вимоги для текстів, підходьте до питання унікальності з розумом, якщо хочете отримати якісний текст.
Де шукати роботу копірайтером?
Копірайтинг — популярна робота серед фрілансерів і людей, які віддають перевагу віддаленій роботі. Але підходить ця робота і прихильникам офісу.
Кілька варіантів, де знайти роботу в копірайтингу:
- Скористайтеся сайтами пошуку роботи. Там ви зможете знайти роботу в агентстві або in-house команді.
- Роботу в агенстві, in-house або фріланс можна знайти в спеціалізованих групах на фейсбуці, телеграм-каналах або в LinkedIn.
- Якщо плануєте працювати фрілансером і не хочете залежати від офісу, шукайте замовлення на фріланс-біржах. Найпопулярніша з них — Upwork.
Що чекає на копірайтинг в майбутньому?
Мабуть, це головне питання, яке цікавить і досвідчених копірайтерів, і новачків. Є прогнози, що поступово комерційних письменників потребуватимуть все менше.
Однак поки що машини здатні тільки збирати інформацію і писати тексти на її основі. Щоб створити по-справжньому креативний контент і вирішити нестандартну задачу, потрібна людина. Тому можна стверджувати, що копірайтинг не зникне зовсім, а просто трансформується.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
- Зарплата по Україні: у яких областях та спеціальностях отримують найбільше
- На порталі Дія з'явився новий корисний сервіс на випадок втрати паперових документів: як скористатися
- Виплати від ООН: що потрібно зробити пенсіонерам, щоб почали отримувати гроші в Приватбанку
- Мільйони доларів виділені на грантові програми для України: як отримати гроші, які не потрібно повертати