На тлі підготовки українських енергетиків до зими, мало хто обговорює ситуацію з такою критичною інфраструктурою як нафтобази та паливні перевалювальні комплекси. Проте не треба забувати, що паливний ринок перебуває під прицілом ворога постійно.
Про це написав директор консалтингової групи “А95” Сергій Куюн у своїх соцмережах. Загроза ворожих ударів по нафтобазам та паливним перевалювальним комплексам це така ж сама реальність, як і загроза електромережам чи іншій критичній інфраструктурі.
“В офіційних зведеннях це переважно звучить як «критична інфраструктура» або «промислове підприємство», але під цим нерідко ховаються саме удари по нафтобазам та паливним перевалювальним комплексам. Чому іноді інформація по стратегічним підприємствам, які тисячі людей намагаються відновити, потрапляє назовні від офіційних джерел – мені особисто не зрозуміло”, – написав він.
Експерт підкреслив, що для операторів паливного ринку постійна адаптація під нові умови вже давно буденність. Враховуючи очевидну ескалацію, запаси пального зведені до мінімуму, все більше обсягів знаходиться на колесах.
“За останній рік були різні ситуації і всі вони були гідно пройдені ринком. Так буде й цього разу. Укладені контракти, є транспортний парк, є диверсифікована система автомобільних та залізничних постачань, зміцнена транскордонна інфраструктура. Паралельно покращується захист критичних об’єктів. Дякуючи тісній співпраці з військовими, вже є дуже гарні результати”, – додав Куюн.
Що стосується цінової політики на паливному ринку, то експерт написав, що податки, які зросли з 1 липня, “вже інтегрувались у нові ціни”.
“Наразі основним драйвером є світовий ринок, нафта за останні 3 місяці додала понад 20% (з $75 до $95/барр.) разом із нафтопродуктами (читай – із закупівельними цінами українських трейдерів)”, – пояснив Сергій Куюн.
За його словами, якщо нафта не перевищить $95/барр., є надія втриматись у межах 60 грн/л по бензину та дизпальному. Він також додав, що вже є відчуття скорочення споживання, але “хотілося б дочекатись вересневої статистики”.
Чи очікувати українцям на дефіцит пального
Директор консалтингової групи “А95” Сергій Куюн нещодавно розповів про ситуацію на ринку пального в Україні. За його словами, потрібно розуміти, що нафтова інфраструктура в Україні під прицілом ворога знаходиться постійно. В контексті розуміння ризиків, почали укладатися нові угоди, зокрема на постачання пального через румунські, польські порти. Проведена також робота по транскордонній перевалці пального. Таким чином, дефіциту пального в Україні не буде.
“Дуже гарно проведена робота по транскордонній перевалці пального, тому що, нагадаю, в нас різна ширина колій з Європою, нам потрібно пальне з європейських цистерн перевалювати, переливати на кордоні в наші українські цистерни. Там багато чого зроблено – додаткові робочі бригади, додаткове обладнання. Тобто я впевнений, що дефіциту з пальним у нас не буде”, – наголосив експерт.
Куюн також розповів про ситуацію з ціновою політикою. Він пояснив, що зараз потенціал зростання цін на пальне, за рахунок повернення податків, вичерпаний. Тому основним драйвером в цьому питанні є ріст світових цін. Експерт додав, що ціни на пальне на оптовому ринку в Україні після відновлення довоєнних податків зросли на 13-14 грн за літр, на роздрібному – на 9-10 грн за літр.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
- Чи буде блекаут, підвищення тарифів та дефіцит пального, – прогноз міністра енергетики
- На скільки подорожчає бензин до кінця вересня: прогноз експерта
- Росія розпочала новий енерготерор України: Шмигаль розкрив, скільки він вже триває
- Відновлення енергооб'єкта після ракетної атаки: де в Україні немає світла 22 вересня