Ціни на авто: чи повернуть нульове розмитнення

Українці, незважаючи на війну, почали активно купувати автівки – і нові, і з пробігом. Як свідчить статистика Інституту досліджень авторинку, у червні було зафіксовано найбільші продажі потриманих машин за останні 11 місяців – 102,4 тисячі.

За даними консалтингової компанії Autoсonsulting,  вже два місяця поспіль в країні фіксуються також значні продажі нових машин.

Так, у червні дилери продали 5,8 тисяч нових легковиків, і майже повторили травневий рекорд. «Це свідчить про те: що авторинок вийшов на сталі показники в нових реаліях»: — говорить нам керівник Autoсonsulting Олег Омельницький.

За його словами, за півроку новий ринок додав 57,5% а ринок вживаних авто взагалі 67%. 

Ринок може отримати додатковий поштовх, адже в парламенті зареєстрували відразу кілька законопроектів про повернення нульового розмитнення. Нагадаємо, розмитнення “під нуль” вже діяло кілька місяців у минулому році.  Іномарки можна було завозити в Україну буз податків – ПДВ та ввізного мита. Тоді це спровокувало грандіозний обвал цін на ринку – автівки здешевшали на 20% і навіть більше. Під цю «акцію» в країну навезли рекордну кількіість авто – майже 300 тисяч. Та невдовзі “податковий рай” згорнули.

Як буде зараз? Чи варто очікувати «автомобільного розпродажу» та коли він почнеться? І що відбувається в цінами зараз? На хвилі зниження попиту через війну багато автівок вже й так здешевшало. Але популярні моделі почали дорожчати. Скажімо, ще недавно 2-3 річній Volkswagen Jetta з пробігом до 10 тисяч кілометрів можна було купити за 10 тисяч доларів. Зараз – плюс 2 тисячі до цінника, та й особливого вибору немає. За ті ж гроші пропонують старші автівки з великим пробігом.

“Американці” здають позиції, неочікуване повернення ВАЗів, бум електрокарів

В Інституті досліджень авторинку зафіксували рекорд з продажу потриманих машин – більше 100 тисяч у червні. При цому значну частину автівок українці придбали на внутрішньому ринку – такі угоди склали 82,3%. Це свідчить про зміну структури продажів автівок з пробігом. Донедавна левову частку складали авто, пригнані з США та Європи.

Але авто з США зараз непопулярні. Раніше їх завозили через Одеський порт, що дозволяло війти на привабливі ціни. Після блокування морського маршруту логістика значно ускладнилася – тепер женуть в обхід через країни Балтії чи Німеччину, що додає кілька тисяч доларів до цінника та значно подовжує терміни доставки. Дехто вже чекає обіцяного авто с Америки кілька місяців, люди такод скаржаться, що довга дорога не йде на користь іномаркам – вони приходять з подряпинами.

Що стосується автівок з Європи, то їх теж стали завозити менше. По-перше, перегонами займалися чоловіки, а багато з них зараз невиїздні через мобілізаційні обмеження. По-друге, на кордонах великі черги через зміну логістики (автотранспортом завозяться пальне, інші ймпортні товари, через кордон іде потік зернового експорту). Це ускладнює імпорт авто та робить його дорожчим,

 “Імпорт за півроку обвалився з 263 тисяч авто до 88 тисяч? І дешевих авто в самій Європі зараз небагато”, – говорить Омельницький.

На внутрішньому ринку ціни, навпаки, дуже привабливі. Минулого року на хвилі нульового розмитнення в країну завезли велику кількість іномарок, що збило ціни. Крім того багато українців вимушені продавати свої автівки через скруту. А так як до недавнього часу попит на вживані авто був не надто високий, продавці погоджувалися на торг.

Власне: врешті-решт ця тенденція і перезапустила ринок – ціни впали і люди знову почали купувати машини.

За даними Інституту досліджень авторинку, найбільше перереєстрацій авто фіксують у Києві – 13,3 тисячі у червні. Разов із областю столичний регіон утримує більше 20% національних обʼємів реалізації вживаних авто.

Активно купують машини на авторинках також  Дніпропетровській області.

А от жителі Львовськох обдасті та Вінничини воліють замовляти пригін авто із Європи.

При цьому уподобання автовласників практично не змінюються. Як і раніше, українські водії люблять Volkswagen – авто цього бренда у червні придбали найбільше. На фоні досить незначного імпорту, народна любов до бренду німецьуого автопрому вже вплинула на ціни.

Ще недавно 2-3 річній Volkswagen Getta з пробігом до 10 тисяч кілометрів можна було купити за 10 тисяч доларів. Зараз – плюс 2 тисячі до цінника, та й особливого вибору немає. За ті ж гроші пропонують старші автівки з великим пробігом.

І, якщо на автівки збережеться високий попит, найбльш затребувані моделі і в подальшому будуть дорожчати. Експерти очікують уже плюс 7-10% до цінника вже у вересні.

На другому місті — Renault, на третьому неочікувано опинився ВАЗ. Раніше вироби російського автопрому користувалися стабільним попитом в Україні, та після повномасштабного вторгення все змінилося – наші громадяни почали масово відмовлятися від ворожої техніки. Та в червні ВАЗи знову повернулися у топ-3. Звісно, не від хорошого життя — їх продає ціна, авто можна купити за пару тисяч доларів, а то й дешевше.

У салони йдуть за “середнячками”,  елітні авто вже не в топі

Що стосується ринку нових авто, то тут, за словами Омельницького, ладерство тримає Toyota, в топ-3 також Renault та Volkswagen.

Суттєво додала у продажах також Skoda, яка зараз контролює 7% ринку. Значний ривок продемонстрували такох дилери Mazda. У червні їм вдалося збільшими ппродажі на рекордні 39,4%, пояснюється головним чином появою в салонах новинки – Mazda CX-50. Непогано «стрибнув» такод Lexus – плюс 23% в червні.

Варто зазначити, що кілка місяців поспіль продажі елітних автівок були просто рекордними – преміальні бренді щомісяця зростали на десятки відсотків, був навіть дефіцит авто та «листи очікування». Експерти пояснювали це тим, що замодним українцям більше ні на що витрачати – купувати нерухомість ризико  та інших можливостей для інвестицій в країні зараз небагато.

Та в червні ажіотаж на ринку елітних авто почав  вщухати: – констатує Омельинцький. Наприклад, продажі BMW впали на 5,9%, Mercedes просів на 6,5%, Aidi — на 4.6%  і т.д. Цікаво, що втрата цікавості до елітних іномарок йде паралельно з пожвавленням продажів на ринку нерухомості та земельних ділянок. Тобто, гроші повертаються в сегмент довготривалих інвестицій.

Ринок електризується

Іншим цікавим трендом на авторинку став бум продажів електрокарів – і нових, і вживаних.

У червні, за даними Інституту досліджень авторинку, українці придбали 4,6 тисяч «електричок», що майже вдвічі більше, ніж у травні минулого року та на 15% більше, ніж у травні цього року. 

Найулюбленіші електрокари українців — Nissan Leaf, Tesla Model3, Volkswagen E-Golf.

Головна причина популярності електрокарів – приємна ціна. На такі авто немає податків та митних платежів. А віднедавна в Україну почали завозити електрокарі з Китаю (і не лише китайського виробництва, а й, наприклад, ті ж Nissan Leaf чи Tesla Model3). У Піднебесній діяли пільги для виробників. Та крім цього автонцерни активно демпінгували в боротьбі за великий китайський ринок. Наприклад, в окремі періоди Tesla могла взяти і просто так подешевшати на пʼять тісчч доларів,- говорить Омельницький. Та тепер китайський розпродаж закінчився – місцева влада згорнула кілька пільгових програм. “Вже з червня наш ринок почав це відчувати – авто з Китаю подорожчали на 2-3 тисячі доларів”,- додав Омельницький. І далі ще буде – місцеві продавці домовилися покласти край демпінгу, тож автівки будуть дорожчати.

Але, навіть незважаючи на це та здорожчання електроенергії для українських споживачів, заправка електромобілів все ще відносно недорога (тим паче, що з 1 липня бензин: дизель и газ на заправках теж почали дорожчати). Тож експлуатувати їх вигідно.

Чи буде розмитнення під нуль та яких цін чекати

Найбільша інтрига авторинку зараз – чи буде знову розмитнення іномарок під нуль. Така вірогідність є. В Раді зареєстровано кілька законопроектів про нові пільги на авто.

Зокрема, проект №9058 передбачає нульове розмитнення для учасників бойових дій. Очікується, що це дозволить користватися «пільговими» авто й іншим українцям, наприклад, первинної реєстрації на документи учасників бойових дій.

Ще один проект — №9209. Він передюачає безмтний ввіз авто для тих: хто втратив свою машину через воєнні дії.

Найбільш «широкий» законопроект – про тотальне повернення «евроблях».

Проект №9473 зареєстрував 10 липня нардеп від «Слуги народу» Сергій Гривко. Він передбачає збільшення термінів тимчасового ввозу авто для громадян- резидентів, що перебувають на консульському обліку українських консульських установ за кордоном. Тобто, буде реєструвати автівку в Україні та ставити на українські номери. За схожлю схемою, нагадаємо, свого часу можна було їздити на євробляхах.

Жоден з цих проектів поки що не прийнятий, хоча автомобільне лобі активно працює над їх просуванням у Раді. Чи ухвалять їх? З одного боку, тема пільг для ветеранів та громадян, що втратили майно через війну виграшна для влади. З іншого – після відміни пільгового розмитнення бюджет отривав від імпорту авто 35 млрд гривень податків і зборів, а ці гроші для бюджету не зайві.

Якщо розмитрення під нуль все ж приймуть, ціни на авто можут знову піти вниз – на 10-20%, як мінімум. Якщо ж пільг не буде, варто очікувати невеликого здорожчання найбільш популярних моделей, але тотального росту цін не буде, – констатують експерти.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.  

 

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *