У клієнтки ПриватБанку з картки списали майже 40 тисяч гривень: чи повернув суд гроші

Жінка звернулася до суду щодо незаконно списаних коштів з її картки ПриватБанку. Йдеться про суму 39 530 гривень. У поліції відкрили кримінальне провадження за фактом шахрайства. Натомість у фінустанові кажуть, що клієнтка не вжила заходів щодо запобігання втрати чи розкраданню картки, особистої інформації, ПІНу. 

Про це йдеться у рішенні Рівненського міського суду. Жінка звернулася з позовом до акціонерного товариства комерційний банк “ПриватБанк” про розірвання угоди від 20.04.2012 року. За її умовами клієнтці надали кредитну картку з обумовленим кредитним лімітом. 1 червня 2022 року з кредитної картки здійснили переказ коштів. Загальна сума незаконних трансакцій разом із сумою комісії склала 39 530 гривень. 

Жінка одразу зателефонувала в банк на гарячу лінію та сказала, що не здійснює батьківські операції з перерахунку коштів з картки. Вона попросила зупинити та повернути переказ коштів, заблокувати банківську картку.

У поліції відкрили кримінальне провадження за ч. 3 ст. 190 Кримінального кодексу України (шахрайство). Жінку визнали постраждалою. Вона зверталася до банку із заявами про повернення коштів, проте звернення залишили без задоволення.

Представник ПриватБанк відреагував на звинувачення жінки. Він зазначив, що клієнтка не вжила заходів щодо запобігання втрати чи розкраданню картки, особистої інформації, ПІНу. Тому в цьому випадку відповідальність за операції несе тільки клієнт. Банк дотримав процедури ідентифікації клієнта. Сам по собі факт звернення до поліції не є підставою для визнання вказаних транзакцій недійсними. 1.06.2022 року вона перейшла за посиланням (фішинговим) від невідомої особи та здійснила розголошення особистої інформації, що дають змогу ініціювати платіжні операції. Тож її позовні вимоги не підлягають задоволенню.

На судовому засіданні жінка розповіла, що 1 червня 2022 року вона опублікувала оголошення з продажу дитячих товарів на сайті OLX та листувалася по Viber з невідомою жінкою щодо продажу дитячих штанів, яка зацікавилася товаром, хотіла його придбати. В ході листування дана жінка надіслала посилання та повідомила, що туди відправила кошти за товар. Коли натиснули на дане посилання, воно довго завантажувалося та виснуло. Після чого, прийшло повідомлення від ПриватБанку із паролем входу. Крім того, телефонували з фінустанови для підтвердження авторизації входу, і щоразу натискала 2, що відповідало скасованню операції. Потім прийшли повідомлення від ПриватБанку про те, що з її банківської картки переказані грошові кошти в сумі 28 005 гривень та 10 005 гривень. Вона відразу зателефонувала на гарячу лінію ПриватБанку, де заблокували картку. Вона стверджує, що жодної платіжної операції вона не здійснювала, не розголошувала жодної інформації, яка дає можливість ініціювати платіжну операцію, картку не втрачала, іншим особам не передавала. Повідомила, що до незаконних операцій в неї була заборгованість перед банком на суму 3 021 гривні, яку вона погасила шляхом внесення 21.06.2023 коштів на свій рахунок на суму 3 080 гривень.

Рішення суду

Суд вирішив задовольнити позовну заяву жінки. Угоду укладену між ПриватБанком та нею закликали розірвати. Фінустанову зобов’язали припинити нарахування за картковим рахунком будь-яких процентів та відновити залишок коштів, з врахуванням сплаченої 21.06.2022 року суми. З ПриватБанку на користь клієнтки стягнуть судові витрати, пов’язані з правничою допомогою у сумі 3 тисяч гривень, а на користь держави – судовий збір в сумі майже трьох тисяч.

“Жінка, як користувач картки, будь-яких розпоряджень на списання грошових коштів зі свого рахунку шляхом подання платіжних доручень до АТ КБ “ПриватБанк” письмово чи в електронному вигляді не вчиняла, також не вчиняла дій що могли призвести до втрати або передання картки та інформації, яка дає можливість ініціювати платіжну операцію. Навпаки, відразу після виявлення незаконної трансакції звернулася на гарячу лінію для зупинення операцій та блокування банківської картки. Враховуючи вказане та наявність кримінального провадження, суд приходить до висновку про необхідність задоволення позовних вимов в повному обсязі”, – наголошується у рішенні суду.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

  • Зник переказ коштів з Польщі на рахунок Приватбанку: що робити
  • Військовому ПриватБанк відмовив в оплаті частинами та миттєвій розстрочці: причини
  • Коломойський отримав нову підозру: у чому НАБУ підозрює олігарха
  • Знову криза? Чи вистачить українцям палива: прогноз експерта

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *