З рахунку клієнта Ощадбанку зняли майже 60 тисяч гривень, він вимагає повернути кошти та виплатити компенсацію. Що вирішив суд?

З рахунку клієнта Ощадбанку, який знаходиться за кордоном, зняли майже 60 тисяч гривень. Він зателефонував на гарячу лінію фінустанови, щоб заблокувати картку. Чоловік вимагає повернути списані кошти та виплатити компенсацію. 

Як йдеться в рішенні Київського районного суду Полтави, у 2020 році чоловік уклав договір з Ощадбанком та відкрив картковий рахунок у відділенні банку в селищі міського типу Козельщина, Полтавської області. Він отримав платіжну картку і ПІН-код до неї. 

З 23.02.2022 року чоловік перебуває за межами України. 01.12.2022 року він намагався перевести зі свого особистого рахунку, оформленого в ПриватБанку на картковий рахунок Ощадбанку 100 тисяч гривень. Після спроби зарахувати кошти йому прийшло повідомлення, що платіж не здійснено. Через декілька хвилин на телефон надійшли повідомлення щодо списання коштів з рахунку Ощадбанку невідомими особами.

Чоловік негайно звернувся на гарячу лінію Ощадбанку, щоб заблокувати картку. Йому розповіли, що невідомі особи зняли з його рахунку 59 500 гривень, останній грошовий платіж в сумі 20 тисяч гривень працівникам фінустанови вдалося заблокувати.

22.12.2022 року захист чоловіка звернувся до відділення Ощадбанку в місті Кременчук з письмовою заявою, в якій просив повернути незаконно зняті з рахунку кошти. Лист повернувся з відміткою “за закінченням терміну зберігання”. 20.01.2023 року представник звернувся до відділення Ощадбанку в Полтаві з повторною заявою. 13.02.2023 року Ощадбанк відповів, що інформація про рух коштів вважається банківською таємницею. Клієнту рекомендували з’явитися до найближчого відділення банку та поліції, щоб написати заяви.

Що вимагає чоловік 

  • стягнути з Ощадбанку на його користь 60 000 гривень безпідставно списаних з карткового рахунку,
  • стягнути з Ощадбанку пеню в розмірі 6 600 гривень та витрати на правову допомогу в розмірі 12 тисяч гривень,
  • стягнути з Ощадбанку на користь держави судовий збір в сумі 1 073 гривень 63 копійки.

Рішення суду 

Суд з’ясував, що чоловік не здійснював розпорядження щодо списання (перерахунку) коштів. Також банк не довів, що клієнт своїми діями чи бездіяльністю сприяв втраті, незаконному використанню ПІН-коду або іншої інформації, яка дає змогу ініціювати платіжні операції. Тож позов вирішили задовольнити. 

“Суд прийшов до висновку, що з відповідача (Ощадбанк) на користь чоловіка необхідно стягнути 60 тисяч гривень безпідставно списаних з карткового рахунку, а також відповідно до пункту 37.2 статті 37 Закону України “Про платіжні системи та переказ коштів в Україні” застосувати відповідальність у вигляді пені в розмірі 0,1 % суми неналежного переказу за кожний день, починаючи від дня неналежного переказу до дня повернення відповідної суми на рахунок – 6 600 гривень. Відповідно до вимог ст. 133, 137, 141 ЦПК України з відповідача на користь позивача необхідно стягнути витрати на правову допомогу в розмірі 12 тисяч гривень. Також з відповідача на користь держави необхідно стягнути судовий збір в сумі 1 073 гривень 63 копійок”, – наголосили в суді.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

  • У клієнтки Ощадбанку з картки зняли майже 322 тисячі гривень: чи повернув суд гроші
  • У ветерана ЗСУ шахраї вкрали кошти з картки Ощадбанку. Як такому запобігти
  • Власна справа. Як отримати в Ощадбанку від 50 до 250 тисяч гривень, які не треба повертати
  • Кінематографічний фронт: державний телеканал отримав понад 30 мільйонів гривень на зйомки серіалів. Знову

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *