Затіяли ремонт? Декілька практичних порад зі спілкування з майстрами

У стані хронічного ремонту я вже кілька років. Спочатку курирувала ремонт у новій квартирі мами. Тепер настала черга мого власного улюбленого житла.

У спілкуванні із бригадами ремонтників виробила для себе кілька правил. Вони допомагають мені уникнути багатьох помилок, зберігають нерви, час та гроші.

Будівельна братія – унікальна спільнота. Особливості їхньої характерної поведінки породило наше з вами суспільство, відсутність споживчої культури та знань своїх прав. Потрібно мати воістину залізну волю і запастися ангельським терпінням, щоб чітко й безпосередньо поставити завдання і вміло проконтролювати результат.

Своїми практичними знахідками ділюся з моїми читачами.

Правило 1. Обов'язково робіть кошторис ремонту. Для початку непогано визначитися, чого ви конкретно хочете в результаті. І скільки це «хочу» вам коштуватиме. Порадьтеся з фахівцями, погортайте спеціалізовані видання, поріться в Інтернеті, походіть будівельними ринками та магазинами, зберіть інформацію про ціни.

Склали кошторис? Сміливо множте її на два. Це та сама сума, в яку ваш ремонт і виллється. Не витайте в хмарах, сподіваючись, що ви зможете заощадити і вкластися в позначену. Як показує практика, ціни на будматеріали в сезон починають скакати, вартість послуг лихоманити.

Хтось хоч раз займався ремонтом, той знає: фарба – вона, як горілка. Скільки не купи, а все одно докупати доведеться.

Правило 2. Проведіть моніторинг пропозицій. Сьогодні послуги ремонтників дуже поширені. Ціни на ту саму послугу можуть варіювати абсолютно безпідставно. Зателефонуйте кілька фірм або приватників. Поцікавтеся розцінками. Виведіть середню ціну на кожну послугу. Це і буде вашою відправною точкою під час укладання договору.

Правило 3. Обов'язково подивіться закінчені роботи майстра. Це допоможе побачити його стиль, акуратність виконання. Допоможе зрозуміти, наскільки кваліфікація майстра збігається з вашими вимогами.

Правило 4. Запропонуйте бригаді (майстру) виконати невелике тестове завдання. Наприклад, укладання кахельної плитки на прихованих від ока поверхнях – це відразу виявить ступінь володіння предметом. Тестові завдання хороші у випадках, коли у вас немає можливості побачити на власні очі колишні роботи майстра. Домовляйтесь про тест з ремонтником відразу. Поясніть, що ви ризикуєте, купуючи кота в мішку. У будь-якому випадку роботу доведеться сплатити за заздалегідь обговореними розцінками.

Правило 5. Чітко ставте задачі. Якщо ви самі не знаєте, чого хочете, і повністю віддаєте результат «на відкуп» бригаді курування ремонту, будьте готові до несподіванок. Нестача будматеріалів та збільшення кошторису в рази – це квіточки. Тільки грамотно розписані завдання зможуть припинити бажання бригади залізти у вашу кишеню.

Бригаді ремонтників-оздоблювальників терміново потрібен спеціаліст зі збирання пазлів! (Шпалери не в тій кімнаті віддерли.)

Правило 6. Оплачуйте лише виконану роботу. Обов'язково ведіть облік витрат. У мене був зошит, у якому за кожен вид роботи бригадир, отримуючи заздалегідь обговорену суму, ставив дату, суму та підпис. Амнезія вже нікому не загрожувала. Подруга потрапила у неприємну ситуацію – оплачувала бригаді щодня роботи, незалежно від виконаного обсягу. Ніде ці суми не фіксувалися. Якось вирішила підрахувати, у скільки ж їй вилився ремонт у ванній… Рівно вдвічі дорожче за середньоринкову вартість.

Правило 7. Радьтеся з ремонтниками. Якщо вам пощастить, і ваш улюблений будинок оздоблюватимуть професіонали, зробіть з них експертів. Щиро поговоріть з ними до душі, попросіть поради – як реально заощадити, як за ті самі гроші створити шедевр. Зазвичай люди це дуже цінують. Такі розмови до душі дозволили мені вкластися у встановлений кошторис, отримавши при цьому чудовий результат.

Правило 8. Не заграйте з бригадою, але й не перегинайте ціпок у своєму невдоволенні. Зрештою, це ви їх вибрали. Я обговорювала умови відразу – жодних п'янок, запізнень та відливання. Для мене ремонт – завжди стрес. Тому я одразу позначила конкретні терміни. Підписала із бригадою договір. І роз'яснила їм свої та їхні права. За кожен день прострочення з вини я знімала певну суму. Це дисциплінувало бригаду. Кожен вид обробки мені здавався чітко вчасно. Вони мене самі підганяли.

Коли шпалери клеїш, головне, щоб бульбашок не було. Ось взяли ремонтники якось дві бульбашки.

Правило 9. Обов'язково беріть роботу ретельно. Уважно перевіряйте якість роботи, звертайте увагу на кожну деталь. При підрахунку оплати за кожен обсяг робіт вважайте все – від см до кг, скільки пішло шпалер, плитки, які розміри площі стін, підлоги, стелі і т.д. Зазвичай це дуже вражає бригаду, вони починають шанувати грамотного замовника. Таким чином ви відсічете їхнє непереборне бажання додати до суми зайвий нуль. Адже спочатку кожен майстер проводить розвідку на «лохливість» клієнта.

Господиня:
– Якість роботи – «п'ять»!
Майстер:
– І за ремонт – трояк. Разом – вісім доларів.

Правило 10. Рекомендуйте класних спеціалістів своїм друзям. Це допоможе зберегти їхній час на пошук професіоналів. Зміцнить ваші зв'язки. Бригада, яка працювала в квартирі мами, вже встигла обробити кілька котеджів та інших квартир моїх друзів та рідних. Таких фахівців бережуть, пестять і плекають. Ми з ними стали добрими друзями. Ці відносини вигідні обом сторонам. Бригада знає наші вимоги, ми знаємо їхні можливості. Якщо це збігається – результат завжди вражає!

В результаті, прийшовши в порожню квартиру (одні стіни), через три місяці я отримала блискучий результат, якого прагнула. Мої друзі в цьому ж будинку в стані ремонту перебувають уже другий рік… Кінця та краю їхнього ремонту не видно… П'яту бригаду знову у них звільнено…

Ремонт забирає багато сил та нервів. Однак позитивний настрій і знання цих нехитрих правил допоможуть зробити свій будинок кращим і затишним, заощадити час, гроші та нерви.

Ремонт неможливо закінчити, його можна лише припинити.

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *