Буває дуже прикро, коли ваша покупка з інтернет-магазину чи подарунок від рідних не потрапляє за призначенням. Якщо ви будете розуміти найпоширеніші причини цих неприємностей, ви зможете їх уникнути. Укрпошта називає такі причини повернення посилок.
1. Невірна або неповна адреса. Для своєчасної доставки важливо вказувати коректні адресні дані отримувача, включно з номером квартири, поверхом, назвою апартаментів тощо. Варто розуміти, що листоноші та поштові кур’єри можуть мати фіксовані маршрути, і якщо адреса не входить до зони обслуговування (наприклад, це може бути закритий чи важкодоступний об’єкт), доставка не буде здійснюватись. Також не у всіх країнах можливі такі форми адресування як «До запитання» (Poste restante) або до абонентської скриньки, перевірити умови для конкретного типу відправлення можна тут. Тож якщо адреса отримувача видається дивною або неповною, варто уточнити у нього коректні дані, або чи отримував він раніше на цю адресу відправлення через свого поштового оператора та чи не виникало з цим проблем.
2. Закінчення терміну зберігання. Різні типи відправлень можуть мати фіксовані терміни зберігання залежно від країни призначення. Якщо адресат не отримає відправлення у відділенні зв’язку своєчасно, воно автоматично піде на повернення, тож не забувайте перевіряти поточний статус у трекінгу.
3. Адресат вибув та не проживає за вказаною адресою. На щастя, більшість поштових операторів дозволяють оформити послугу переадресації. Якщо адресат переїхав, але все одно хоче отримати свою посилку, порекомендуйте йому звернутись до свого оператора для замовлення цієї послуги.
4. Адресат відмовився від відправлення. Причини відмови можуть бути різними, можливо посилка надійшла пошкодженою або отримувач не захотів оплачувати митні нарахування.
Повернення з митниці. Перш ніж відправляти товар варто ознайомитись із заборонами та обмеженнями по конкретній країні, а також з принципами митного оформлення. Коректне заповнення митних даних та повний пакет документів – запорука швидкого та безпроблемного проходження митниці. Не забувайте, що інформація в CN22/CN23 та інвойсі має співпадати. Якщо в країні призначення можуть бути нараховані митні платежі, обов’язково попередьте про це отримувача, щоб додаткові витрати не стали для нього несподіванкою.
5. Небезпечне вкладення. Часто клієнти не усвідомлюють, що деякі звичайні на перший погляд товари, не можуть циркулювати у міжнародному поштовому потоці через небезпеку, яку вони становлять. Наприклад, не всі знають, що подушки безпеки для автомобілів містять вибухову речовину або, що ефірні олії та парфуми вважаються легкозаймистими, так само як масляні фарби, аерозолі та літієві батареї. Ці повсякденні товари можуть не здаватися небезпечними на думку пересічної людини, але авіаційною безпекою на них накладено заборону до пересилання поштою, адже вони можуть спровокувати пожежу з надзвичайно згубними наслідками. Обов’язково ознайомтесь з повним переліком заборонених вкладень.
6. Форс-мажорні ситуації та помилки поштового оператора чи перевізника. На жаль, подекуди має місце як людський фактор так і збої автоматизованого сортування. Відправлення можуть бути повернуті помилково, або тому, що адреса отримувача пошкодилась під час транспортування, або ж вони повертаються із транзиту, якщо з тієї, чи іншої причини скасовується існуючий логістичний маршрут і т.і.
Якщо ви не згодні з причиною повернення вказаною на поштовому стікері, прикріпленому на оболонку відправлення, або вважаєте повернення помилковим, то завжди можете залишити звернення, заповнивши форму. Після проведення перевірки у разі визнання факту провини поштового оператора відправнику буде запропонована компенсація.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
- Як уникнути стресу під час блекаутів: рекомендації від МОЗ
- Що буде з курсом євро в Україні в 2024 році: прогноз ринку з погляду трейдера
- Як позбутися боргу за комунальні послуги: інструкція від Київводоканалу
- Міфи про способи економії бензину, які шкодять автівці та збільшують витрати на пальне